
Høstleirer 2025
Velkommen til høstens vakreste eventyr!
Frelsesarmeen barn- og unge i Vestre Divisjon inviterer til
høstleir for deg som er går i 1. - 7. klasse
Helgen fredag 12. - søndag 14. september
- Horve ungdommsenter, Sandnes (for korpsene sør for Boknafjorden)
Helgen fredag 19. september- søndag 21. september
- Stemnestaden, Aksdal (for korpsene nord for Boknafjorden)


Om Stemnestaden
Stemnestaden leirsted er et populært sted for leirer, kurs og konferanser. Det eies og drives av Normisjon Rogland.
Området ligger idyllisk til innerst i Skjoldafjorden omkranset av fjell og skog. Store plener og lett adkomst til sjøen, lunt avskjermet fra trafikk og annen ferdsel. Stemnestaden ligg 14 km fra Haugesund og 2 km fra Aksdal der Kyststamvegen og Haukelivegen møtes.
Om Horve ungdomssenter
Horve Ungdomssenter er et leirsted som ligger 16 km fra Sandnes sentrum ved Rv. 13 mot Høle, midt i Sandnes kommunes fineste natur.
Senteret eies og drives av Normisjon og består av 2 internatbygg og hovedbygg
Informasjon og praktiske opplysninger
For hvem: Alle som går i 1. - 7. klasse
Når: Leirene begynner fredagen med ankomst innen kl 1930
Leiren avsluttes søndagen med hjemreise etter gudstjeneste (kl 1030) og påfølgende lunch.
Hvor:
12. - 14. september: Horve ungdomssenter, Ryfylkeveien 757, Sandnes
19. - 21. setember: Stemnestaden leirsted, Grindevegen 87, Aksdal
Ta med
- Fullt sengetøy (laken, dyne- og putetrekk) - alternativt sovepose, laken og putetrekk
- Klesskift
- Varme klær til uteaktiviteter
- Støvler/regntøy og Innesko
- Toalettsaker, håndkle,
- Lommelykt, Skrivesaker
- Nytestamente hvis du har
- Innesko
Kiosk
Info kommer siden
Telefon/nettbrett:
Vi ber om at barna ikke har med seg telefon, nettbrett etc. Barna kan kontaktes via sine lederne. Hvis det er spesielle grunner for at barnet må ha med telefon, avtales det med lokal leder.
Regler
Hovedregelen er å være snill og grei med ledere, andre deltakere og seg selv.
Ellers så er selvfølgelig høstleiren et alkoholfritt, snusfritt, røykfritt og energi-drikkefritt arrangement.
Ved sykdom kan det være at foresatte blir bedt om å hente barnet
Pris/påmelding
Pris for leiren: info kommer siden
Søsken nr. 2+: info kommer siden
Reise kommer i tillegg.
Betaling skjer til korpset en hører til.
Påmelding skjer til det korpset du hører til, som så melder på hele gruppen.
For gruppeledere
Informasjon om påmelding kommer siden.
NB! Det er kun gruppeledere som skal melde på deltakere. Deltakerne skal ikke melde seg på selv her.
For spørsmål om leiren, kontakt FABU-koordinator Gunnar Åreskjold - 51 56 41 60 eller fabu.vestre@frelsesarmeen.no
Link til påmelding: kommer siden